Bu Blogda Ara

Home » , , , , » Opet Ultraforce, Ajda Pekkan ve Opedo

Opet Ultraforce, Ajda Pekkan ve Opedo

Written By Unknown on 22 Eylül 2012 Cumartesi | 01:13


|Opet'in yeni kahramanı Opedo karşınızda.|

Rafineri tarafından çekilen yeni Opet Ultraforce reklamı yıllara meydan okuyan Ajda Pekkan'ı ve yollara meydan okuyan Opet Ultraforce'un kahramanı Opedo'yu buluşturmuş. İlk bakışta Ajda Pekkan ürünün önüne geçmiş gibi gözükse de ürünün tüketici zihninde yer etmesine sağladığı katkı da oldukça büyük.

Reklamda Ajda Pekkan'ın çok sevdiğim Petrol şarkısını kullanmaları da hoşuma gitti doğrusu. Ajda Pekkan'ın üstü açık arabayla o kadar kilometre yol gidip de saçının bozulmaması vs. gibi mantık hatalarına ise takılmamak gerek.

Yalnız... İlk gördüğüm andan itibaren aklıma takıldı. "Benim gözüm bu Opedo'yu bir yerden ısırıyor ama nereden?" diyordum. Düşündüm düşündüm ve sonunda buldum. Bizim Opedo meğer Megaman'in kardeşiymiş! Megaman, bilmeyenler için çok ünlü bir Japon oyun karakteridir. İlk çıkış tarihi de 1987'dir! Opedo'yu tasarlarken Megaman'den esinlenmişler demiyorum. Sadece Opedo'yu görünce benim ilk aklıma Megaman geldi diyorum. Aşağıdaki iki resme bir de siz bakın, çok benzemiyorlar mı?


Reklam akıldı kalıcı ve ilgi çekici olmuş. Ajda Pekkan'ın kullanımı doğru ve yerinde. Peki Opedo'yu sevdim mi? Ne yazık ki hayır. 

Share this article :

+ yorum + 5 yorum

22 Eylül 2012 09:08

Bu karakteri görünce aklıma 2006 yılında Petrol Ofisi'nin POMAN reklamı geldi.

Tek tekerli motoru üzerinde,uçan ve yardıma koşan bir kahramandı POMAN.

Akaryakıt sektörünün lideri Petrol Ofisi,reklam konularında da liderlik yapıyor sanırım.

Zira 6 sene sonra Opet reklamında aynı karakteri,aynı şekilde davranırken gördük.

Karakter tamamen POMAN'dan kopyalanmış, "hadi gidelim" vs derken ki tarz YABAN-Kadir İnanır tarzı...

Reklamın sonundaki müzik bile özgün değil gibi bana.

Farklı ülkelerde,farklı sektörlerdeki,reklamlarda bu tür esinlenmeler olsa hadi neyse diyeceğim de, aynı ülkede,aynı sektörde yer alan firmaların reklamındakş bu benzerlik de,tesadüf değildir herhalde.

22 Eylül 2012 09:46

Poman'i unutmuştum ben hatırlattığınız iyi oldu. Evet ona da ziyadesiyle benziyor. Kötü niyetle yapıldığını düşünmüyorum...

22 Eylül 2012 09:52

Opedo'dan ben de hoşlanmadım. Hani mahallenin bıçkın delikanlıları vardır ya (pij afedersin), onlara benziyor. Başka bir karakter bulunabilirdi.

22 Eylül 2012 09:53

İsmi de garip zaten. :D

22 Eylül 2012 11:02

İsmi Maraş dondurması gibi...OPEDO

Edo,Mado,Alpido,Kafedo....

Sizin de dediğiniz gibi OPEDO Megaman'a bayağı benziyor.

POMAN daha özgündü.Tek tekerli motorunun önünde Kurt başı vardı :)

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. Reklam Eleştirileri - All Rights Reserved
Reklam Eleştirileri by Güven Turan