Bu Blogda Ara

Home » , » Yandexle Canım Yandexle

Yandexle Canım Yandexle

Written By Unknown on 23 Eylül 2012 Pazar | 16:18


|Yandex'in yeni reklam kampanyasındaki reklamlar akılda kalıcı ama vasat.|

Yandex'in ilk reklamını oldukça başarılı bulan ben, yeni reklamlarını sevemedim. 'Ne kadar saçma o kadar bilinirlik ve tüketici zihnine yerleşme' mantığıyla yola çıkılarak yapılan reklamlar ne yazık ki bu kadar oluyor. Halbuki ilk reklamları ne kadar da yaratıcıydı. Ajans mı değiştirdiler, ne yaptılar? Yandexle Yandexle sloganı güzel ama yeni değil. Bkz. Mintaxla Canım Mintaxla.


İlk reklamda çocuğun sevgilisi "Relax olamıyorum Selami" dediği zaman çocuk anlamıyor ve "Relax ne kız?" diyor. Yuh artık! Relax Türkiye'de artık oturmuş bir kelime. 3 yaşındaki bebeğe sorsan o bile bilir. Ancak kahramanımız bilemiyor ve imdadına lise öğrencilerinden (sanırım) oluşan bir müzik grubu yetişiyor ve "Yandexle Yandexle" diyerek kelimeyi Yandex arama motorunda aratmasını öneriyor. Nereden çıktı bu grup? Relax sıklıkla gençlerin kullandığı bir kelime olduğu için mi genç-liseli bir grup seçilmiş?


İkinci reklamda havuz başındaki kahramanımız şezlongdaki kızlara vücudunu göstererek hava atma derdinde. Tek sorun ise üzerinde gömlek olması. Arkadan gelen birinin çarpmasıyla havuza düşüyor. Ne hikmetse şortunun cebinde cep telefonu var ve suya düştüğü için telefonu heba oluyor. "Yenisi kim bilir kaç paradır?" diyor ama burada da mantık hatası var. Zira gençlerin hemen hemen hepsi yeni model telefonlar kaç para, özellikleri ne ezbere biliyor. Yani bunun için şezlongdaki kızların "Yandexle Yandexle" demesine gerek yok.

Yaratıcı dediğim 'Yandex-Yaşamın Tüm Cevapları' reklam filmi:

Share this article :

+ yorum + 4 yorum

23 Eylül 2012 16:51

Evet o tüm cevaplarla ilgili reklam benim de çok hoşuma gitmişti.

23 Eylül 2012 23:06

Yandex.com.tr olduguna gore yerli mali arama motoru mu ki acep... diyordum ki, Google'ladim ve Yandex'in bir Rus sirketi oldugunu ogrendim.
Soru: Yillarin Google'i varken neden Yandex'leyeyim?

Sanirim Yandex'i duyduktan sonra bilgisayarin acma kapama dugmesini bilen herkesin aklina ilk bu soru gelecektir. Basarili bir reklamin oncelikle musteriden gelme ihtimali en yuksek sorulara cevap vermesi gerekmez mi?

24 Eylül 2012 14:30

Çok haklısınız, diyecek laf yok. :D

27 Eylül 2012 16:01

Bence vasat bile değil. Kumandaya uzanmaya üşenmesem kesin kanal değiştirtecek cinsten. Merak edip bir kere bile Yandex'lemedim. (O ne ya?!)

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. Reklam Eleştirileri - All Rights Reserved
Reklam Eleştirileri by Güven Turan