Bu Blogda Ara

Home » , , » Türk Hava Yolları "Milli Marş"

Türk Hava Yolları "Milli Marş"

Written By Unknown on 5 Ekim 2012 Cuma | 23:56


|İstiklal Marşı'nın reklam malzemesi yapılması ne kadar doğru?|

Büyük emekler sonucu çekilen sinema filmlerine gözümüzü kırpmadan çok kötü diyebiliyorsak böyle reklamları da bütçesi büyük diye eleştirmemezlik etmemek gerek. Yani adamların kaç ülke gezip, günlerce uğraşıp çektiği reklam filmine de kolaylıkla olmuş ya da olmamış diyebiliriz.

Reklamın fikri güzel ama yeni değil. Bundan önce milyon kere uygulanmış, çekilmiş. Türk insanı yabancı ülkelerde kendi ülkesinden bir şeyler görmeye bayılır. Hollywood filmlerinde oyuncu Türkçe konuştuğunda ya da Türkiye'den kareler gösterildiğinde heyecanlanmamız bundandır. THY'nin reklam filmi de işte bu nedenlerden ötürü sevilecektir kuşkusuz.

Peki İstiklal Marşı'nın reklam malzemesi olarak kullanılması ne kadar doğru? Bazı sahnelerde eğlenceli bir şeymiş gibi kan kaynatırcasına çalınması marşa saygısızlık değil midir? Biz Amerikan Marşı'ını darbukayla çalalım bakalım ne yapıyorlar bizi. Hem reklam filminde yer alanlar marşımızı beğendikleri için mi çalıyorlar yoksa tamamen duygusal mı?

Reklamın sonunda yer alan hostes de şehla mıdır nedir? Nereye bakıyor belli değil. İlk başta milli duygularım kabarıp reklamı beğensem de gitgide reklamdan soğuyorum.

Türk Hava Yolları ne yazık ki bu kez bizimle değilsin.  

Share this article :

+ yorum + 4 yorum

6 Ekim 2012 08:27

İlk izlediğimde Doğa İçin Çal'ın yeni versiyonu zannetmiştim.

İstiklal Marşı'nın reklam malzemesi olmaması gerektiği fikrinde size kesinlikle katılıyorum.

6 Ekim 2012 11:33

Ben de bunu ne zaman yazacaksınız diye bekliyordum:)

Reklam konusunda ne düşüneceğimi bilemiyorum;pek sevmedim; ama sebebi marş değil..

Milli marşın reklamda kullanılmasının kesinlikle saygısızlık olduğunu düşünmüyorum. Türk insanının kendisinden bir şeyler görmeye bayılması bir yana, bence böyle şeylere alışılması gerekiyor.
Görüyoruz aşırı milliyetçiliğin başımıza neler getirdiğini..

6 Ekim 2012 15:36

Aşmanın da bir sınırı var. Aşırı milliyetçi bir insan değilim. Ancak marşın reklam malzemesi yapılması ne kadar doğru? Bugün THY yarın bir başkası.. O zaman gitsin Pınar Süt de kullansın. :D Başka bir ülkenin milli marşının kullanıldığı bir reklama ben rastlamadım henüz. :))

6 Ekim 2012 15:37

'Doğa İçin Çal' gibi birçok örnek var aynı şekilde. İlk bakışta reklam güzel gibi geliyor, duyguları kabartıyor ama sizin de dediğiniz gibi marş olmamalıydı.

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. Reklam Eleştirileri - All Rights Reserved
Reklam Eleştirileri by Güven Turan